Nominování projektu do ankety Křišťálová Lupa, která každý rok oceňuje nejoblíbenější a nejzajímavější projekty a služby českého internetu, bylo iniciativou tvůrců Demagogu.cz. Schválení nominace a následné zařazení projektu do jedné z kategorií záleželo už na odborné porotě. „Velmi pozitivně nás překvapilo a potěšilo, když jsme byli vybráni do finále a můžeme tak bojovat o přízeň veřejnosti,“ uvedla experta v analýze výroků Tereza Skládanková.
Kromě nominace na tuto cenu, je ale obrovským úspěchem i samotný zájem veřejnosti. „Jsme hodně nadšeni z faktu, že počet našich příznivců stále stoupá, a hlavně, doba návštěv na našem webu se prodlužuje. To znamená, že naši návštěvníci jdou opravdu za obsahem,“ vyzdvihla Skládanková.
A není divu. Od svého vzniku testuje Demagog.cz výroky politiků prakticky každý den. Krátkou letní pauzu například analytici vynahradili ověřováním předvolebních krajských speciálů. Co se týká zaměření, práce Demagogu.cz se v první řadě odebírá směrem ke slovenskému Demagogu.sk, který předcházel české variantě. Jeho největším a dlouhodobým cílem je pak navázat trvalou spolupráci s tištěnými médii a také s Václavem Moravcem samotným.
Na činnost Demagogu.cz se však ozývají i kritické ohlasy. Například proč Demagog.cz nezveřejňuje počet pravdivých a nepravdivých výroků v procentech, ale pouze v absolutních číslech. „Nezveřejňujeme v procentech proto, že celkově se nedají počty pravdivých a nepravdivých výroků srovnávat. K tomu by procenta nutně vedla. Ne každý politik má v Otázkách Václava Moravce stejný prostor. Navíc chceme, aby si každý čtenář sám vyhodnotil, jak závazná mu nepravda připadá. My nabízíme fakta, zdroje a ukazujeme, jak jsme k našemu hodnocení došli,“ vysvětlila na obranu Demagog.cz Skládanková.
A právě čtenáři a široká veřejnost rozhodnou i o osudu všech projektů nominovaných na Křišťálovou Lupu. Mají možnost elektronicky hlasovat až do 31. října. Slavnostní vyhlášení výsledků a předání cen se pak uskuteční ve středu 28. listopadu v brněnském Divadle Archa.
blog comments powered by Disqus