Stanislav Gálik, vyučující výše zmíněných předmětů, zadal svým studentům za úkol vytvořit vlastní virální video. Ti, jejichž video bude mít nejvyšší počet zhlédnutí, získají nejvíce bodů. „Cílem kurzu je naučit studenty přemýšlet nad tím, jak dochází k ovlivňovaní postojů a jednání druhých lidí. Knihy naučí mnoho, ale vlastní zkušenost nic nenahradí. Vytváření virálního videa je výborným způsobem, jak může student zkusit přesvědčit masy k jeho sledování a šíření,“ vysvětlil netradiční úkol Gálik. Volba obsahu videa je zcela v rukou studentů a zásah ze strany vyučujícího by nastal jen tehdy, kdyby poselství byla neetického charakteru. „Všechny práce byly naštěstí v pořádku.“ podotkl Gálik.
Ve videích jsou Teletubbies i Přátelé
Nejdříve studenti sepisovali seminární práci o vytvoření virálního videa, posléze ho sami tvořili. „Způsob výuky hodnotím jako velmi přínosný. Přestože nebylo těžké práci napsat, při samotné tvorbě videa bylo obtížné dodržovat body zmíněné v ní,“ okomentovala úkol studentka Lenka Schmidtová. Její skupina vytvořila video s tancujícími postavičkami z Teletubbies na hudbu populární skladby Gangnam style. „Při psaní jsem měla pocit, že naše video určitě zhlédne spousta lidí, ale po jeho zveřejnění na youtube se rychle ukázalo, že šíření videí mezi lidmi vyžaduje značnou snahu z naší strany. Spousta dobrých videí se může na youtube v množství nového materiálu, přibývajícího každý den, lehko ztratit,“ dodala Schmidtová.
Zatímco v nahrávce s tančícími panáčky z pořadu pro děti nejsou samotní tvůrci vidět, ve videu s tématem znělky amerického seriálu Přátelé je tomu naopak. „Nápad byl tak nějak kolektivně vybroušen. Nejdříve to mělo být jen jednoduché video s plakáty, kde budeme prosit o jeho šíření, postupně se přidala hudba a pak i scénář z Přátel. Není to nijak převratná myšlenka, ale myslím, že se nám to povedlo,“ zhodnotil úsilí svojí skupiny Jaroslav Krpec.
Jak velkou díru do světa se svými výtvory studenti udělají, ukáže čas. Prozatím je pro ně důležité získat dostatek diváků, aby získali dobré bodové ohodnocení.
blog comments powered by Disqus