Absolventi politologie založili Institut politického marketingu, aby kultivovali svůj obor | Halas Časopis studentů Fakulty sociálních studií. 32. ročník

Absolventi politologie založili Institut politického marketingu, aby kultivovali svůj obor

Do rubriky Fakultní ruchy napsala Adéla Skoupá (Úterý, 22. říjen 2013)

Pod taktovkou pěti absolventů a absolventek katedry politologie vznikla koncem léta instituce, která chce zpřehlednit upozaďovanou oblast politického marketingu. Institut politického marketingu chce sdružovat osoby z oboru, poskytovat konzultace či přinést do tuzemských politických kampaní zkušenosti ze Spojených států.

Tento projekt založili absolventi politologie z naší fakulty, aby změnili pohled na obor politického marketingu. Přestože se podle členů politický marketing v Česku s každými volbami zlepšuje.

„Velké strany dělají kampaně stejně už dvacet let a menší strany je vytváří na koleně s hrozivými výstupy. Třetí možnost je, že si najímají reklamní agentury. Ty ale nemají zkušenosti s politikou. A ‚prodávat‘ politika není to samé, jako prodávat plínky nebo auto,“ shrnul stav prezident a zakladatel Institutu Pavel Šíma. Napříč dvěma ročníky politologie si vybral spolužáky se zkušenostmi z kampaní a oslovil je s možností vytvoření politicko-marketingové platformy.

Cestu ke změně vidí politologové v přenášení know-how ze Spojených států, kde tři z pěti členů pracovali na kampaních a kam se chystají vyslat další stážisty. „Ze zkušenosti z Ameriky vím, že se spousta věcí dá dělat jinak a lépe. Strany to kolikrát netuší a dál oblepují republiku drahými a neefektivními billboardy,“ vysvětlila členka Alžběta Králová. Šablonovité přebírání z amerických kampaní však Institut nemá v úmyslu.

Odrazový můstek pro vedení kampaní

Institut se věnuje psaní článků a komentářů na web www.politickymarketing.com, tvorbě online slovníku politického marketingu, prvního svého druhu v Česku, a stážistům. „V nejbližší době bychom rádi rozšířili přednáškovou činnost,“ předeslala Marcela Králiková. Podle další členky, Lindy Kožušníkové, se větší akce, jako například konference, chystají na příští rok.

Negativní reakce zatím političtí marketéři nezaznamenali. „Existence a aktivity Institutu mohou všem prospět. Jak politikům, tak lidem z kampaní, v konečném důsledku i voličům,“ tvrdí člen Karel Komínek.

Katedra politologie se k iniciativě vyjadřuje pochvalně. „Je to výborná platforma pro provádění analýz kampaní a vytváření povědomí o politickém marketingu. Zároveň je to odrazový můstek pro vedení, organizaci a konzultaci kampaní,“ vyjádřil se odborný asistent Otto Eibl.

Pět zakládajících členů sbíralo zkušenosti už za studií. Prezident Pavel Šíma pracoval na kampani v San Franciscu a Marcela Králiková spolupracovala na prezidentské kampani Karla Schwarzenberga. Alžběta Králová se podílela na kampani kongresmana v New Yorku a Linda Kožušníková vedla kampaň Elišce Wagnerové. Oporou týmu v oblasti grafiky a statistiky je Karel Komínek. Zpracovává pro strany analýzy voličů a jejich umístění v prostoru.

blog comments powered by Disqus