Výstavu s názvem CREATIVE HELP pořádá Katedra výtvarné výchovy Pedagogické fakulty. Jako jediná katedra výtvarné výchovy v ČR nabízí studium oboru Speciální výtvarná výchova. Během tříletého projektu iniciovaného asistentem Petrem Kamenickým studenti vedli výtvarné dílny, kde uplatňovali svou kreativitu ve vlastní tvorbě. „Na dílnách také komunikovali s klienty, kteří jsou sociálně znevýhodnění. Může jim to hodně napomoci k uplatnění v oblasti práce s takovými skupinami,“ dodává Kamenický, hlavní řešitel projektu. Studenti měli možnost pracovat například s dětmi z uprchlických táborů, s romskými dětmi nebo se seniory.
Být originální není snadné
Vystavená díla působí na návštěvníka emotivně. Většinou zachycují tematiku každodenního života. „Je vidět, že jsou inspirována v současném světě a neobvyklém umění. Líbí se mi hlavně fotografie, nejsou totiž obyčejné, mají něco v sobě,“ říká šestnáctiletá Monika, která navštívila výstavu se svými spolužáky. Její kamarád Petr doplňuje: „Výstava je originální, proto se mi moc líbí. Je až neuvěřitelné, jaké nápady mohou v člověku vzniknout a jakým netradičním způsobem se dají zachytit.“
Vystavené objekty byly nejen nápadité a kreativní, ale také plastické. (autor: Aneta Přadková)
Zajímavostí výstavy jsou digitální animace vzniklé v Diagnostickém ústavu pro mládež. „Určitě si jich půjdu pár prohlédnout, vypadá to lákavě,“ hodnotí další z návštěvníků. Není jednoduché být kreativní, ale není ani jednoduché vždy kreativnímu porozumět. Na televizní obrazovce se dají prohlédnout vytvořené šoty s opravdu originální pointou. Některé by mohly člověka až zarazit, nad některými je třeba se hlouběji zamyslet. Nápady jsou zvláštní a nečekané a návštěvníka každý nový obrázek animace může překvapit.
Výstava, která je završením projektu spolufinancovaného z Evropského sociálního fondu a státního rozpočtu České republiky, je veřejnosti přístupná zdarma ve všední dny do 27. října 2013 od 10 do 18 hod .
Creative Help zaujme i studenty středních škol. (autor: Aneta Přadková)
blog comments powered by Disqus