Fakultu propagují nová dynamická videa | Halas Časopis studentů Fakulty sociálních studií. 32. ročník

Fakultu propagují nová dynamická videa

Do rubriky Fakultní ruchy napsala Martina Pavelková (Středa, 12. březen 2014)

V posledních týdnech se na naší fakultě objevila nová propagační videa dvou kateder. Zatímco environmentalisté zveřejnili minutu a půl trvající klip koncem ledna, pozvánku na katedru mediálních studií a žurnalistiky mohli případní zájemci o studium zhlédnout až po deadlinu přihlášek.

Tvůrcům obou šotů se podařilo vystihnout hlavní aspekty každého oboru. Environmentalisté jsou zobrazeni jako malá skupina lidí, kteří společně podnikají školní exkurze a vytvářejí nejrůznější projekty. Studenti žurnalistiky naproti tomu v klipu figurují v roli závodníků, kteří svým soupeřům nic nedarují.

Klidní výletníci versus nervózní závodníci

Video environmentalistů se skládá z oddělených částí, jejichž pojítkem jsou právě studenti jejich katedry. Díky klipu zjistíme, co vše je možné při studiu environmentalistiky zažít a kam až se studenti v rámci školních exkurzí dostanou. Přednášky zajímavých hostů se střídají s výjezdy do přírody, kde se získané poznatky aplikují v praxi. Letošní maturanti, kteří by chtěli řady studentů environmentalistiky rozšířit, si tak mohou udělat obrázek o své studijní budoucnosti.

Žurnalisté při tvorbě klipu využili pouze budovu fakulty, která posloužila jako trasa pro pětici závodníků. Uchazeči o cenu nejrychlejšího žurnalisty seznamují diváky s jejím interiérem, stejně jako s různými součástmi novinářské práce. Ve videu se představují i studentská média katedry, která v průběhu klipu přinášejí zprávy závodu. Nechybí časopis Halas, Rádio R nebo deník Stisk.

Propagace univerzity? Lepší a lepší

Budoucí studenti těchto oborů si ve videích najdou své. Environmentalisté nezapomněli zdůraznit klid, který je nedílnou součástí terénních výjezdů, žurnalisté naopak vyjádřili rychlost a dynamiku novinářské práce.

Nové klipy jsou lákavé a originální, i když se by se v nich dalo leccos vylepšit. Ve srovnání se staršími oficiálními videi univerzity však vidíme velký krok dopředu. Ať už je řeč o pět let starém propagačním videu, které opěvuje krásy bohunického kampusu ještě před jeho otevřením a poukazuje na leteckou dostupnost Brna v nicneříkajícím klipu Důvod? Masarykova univerzita, nebo o elitářském televizním spotu z roku 2009.

Nová videa fakulty můžeme zhlédnout na jejím facebookovém profilu pod tímto odkazem https://www.facebook.com/media/set/?….

blog comments powered by Disqus