Float Fit: Půlhodinky vodního drilu, který tě rozvlní! | Halas Časopis studentů Fakulty sociálních studií. 26. ročník

Float Fit: Půlhodinky vodního drilu, který tě rozvlní!

Do rubriky Sport napsala Tereza Navrátilová (Pondělí, 10. duben 2017)

Zbývá pár minut do celé a já se plna očekávání převlékám v šatně do sportovního oblečení, i když dobře vím, že následující třicet minut strávím v bazénu. Nejdu totiž plavat, ale zacvičit si Float Fit, intenzivní vodní fitness trénink na nafukovacích matračkách.

Padej jen do boku

Před bazénem se setkávám s usměvavou cvičitelkou Sylvou a hrstkou pozitivně naladěných dam, které se zanedlouho, podobně jako já, budou ze sebe snažit dostat to nejlepší. Zatímco se ostatní účastnice rozcvičují, utíkám si prohlédnout matrace. Navzdory mým očekáváním jsou protiskluzové a pevné, což mě uklidňuje jen do chvíle, než dostávám první trenérčiny pokyny: „Vždycky stůjte na středu a když neudržíte rovnováhu, padejte jen doleva nebo doprava, ať neohrozíte ostatní plavce.“ Před očima se mi míhají následky pádu dopředu, ale na katastrofické scénáře není čas, rychle se rozcvičuji a během okamžiku se zkušenější sportovkyně vrhají do bazénu a připínají věrně známé matrace k průběžným oddělovacím lanům. Není zbytí, jedna cvičící podložka čeká i na mě. Vyškrábat se na ni je otázkou sekundy, za což s velkou pravděpodobností vděčím tvrdým podmínkám v rozbouřeném chorvatském moři, kde jsem tuto dovednost každý rok pravidelně trénovala.

Dřep, leh, výdrž a znovu

Hned ze začátku si zkoušíme přešlapovat střídavě pravou a levou nohou s cílem vytvořit co největší vlny. Počáteční nesmělé pohupování střídá rychlý rytmus přešlapů, nepříliš vzdálený běhu na šedesát metrů. Voda stříká všude okolo a část mého těla je tak v důsledku vln neustále pod vodou. Sotva získávám pocit, že mám tu dvakrát metr velkou obludu pod kontrolou, přichází další série cviků, kterou opakujeme několikrát dokola. Dřepy, přeskoky ve vysokém kliku, výdrž na loktech a sedy lehy v různých obměnách mě nenechávají na pochybách, co je dnes mým úkolem – pořádně se zapotit. Nebýt skvělé motivace ze strany trenérky, vzdala bych to již ve druhé části, a to jsem si myslela, že půlhodinka Float Fitu mě po měsících jógy a jízdy na kole nemůže rozhodit. Jak moc jsem se ve svých domněnkách mýlila, se přesvědčím vzápětí. Ještě nejsme ani v půlce!

Když už melu z posledního, charakter tréninku se pozvolna mění. Rozdělujeme se na dvě skupiny, z nichž jedna opět přešlapováním vytváří vlny. A v tomto rozbouřeném vodním živlu se druhá skupina snaží provádět důvěrně známé cviky. Připadám si jako zbloudilý námořník na potápějící se kocábce, který se s vypětím všech sil snaží zůstat nad hladinou. Obrovskou výhodou oproti běžné fitness lekci v tělocvičně je všudypřítomná voda. Nic totiž nedokáže osvěžit můj červený obličej víc než studená sprcha chvíli co chvíli.

Fitness jako u moře

Lekce se chýlí ke konci a ještě než s úlevou opouštím matraci, zkoušíme si pár skoků a protahovacích cviků. Pak už není času nazbyt, během chvíle se střídáme s další skupinou. Float Fit, o kterém jsem tolik měsíců básnila, je pro dnešek u konce, ale já věřím, že nebude můj poslední. Není totiž nic báječnějšího, než posilovat celé tělo a cítit se přitom jako na dovolené v Chorvatsku.

blog comments powered by Disqus