„Ve zkouškovém období je skladba mé činnosti pochopitelně poněkud odlišná od semestru, nelze však říci, že by byla jakkoli méně časově náročná,“ uvedl vyučující Katedry mezinárodních vztahů a evropských studií Oldřich Krpec. Pro studenty je toto období ve znamení zkoušek a přípravy na ně. I učitelé si ale musí každou zkoušku připravit a vymyslet testové otázky. Pokud se každý týden konají dva zkouškové termíny, na opravení čeká ohromný počet prací. K tomu je potřeba odpovědět na desítky mailů od bezradných studentů. „Přečíst a opravit všechny práce ve zkouškovém období je hodně náročné. Některé testy sice studenti píšou na počítačích, které jim je samy opraví, tento systém ale nepovažuji za vysokoškolsky hodnotný,“ podotkl profesor katedry žurnalistiky Jiří Pavelka.
Státní závěrečné zkoušky a obhajoby bakalářských a magisterských prací se konají také v průběhu zkouškového období. Pro některé vyučující to kromě jiného znamená vypracování několika posudků. „Posudek na závěrečnou práci, pokud má být pečlivě zpracován, zabere spoustu času. Na jednu bakalářskou práci je to celý pracovní den, na diplomovou dva,“ objasnil Oldřich Krpec.
Také učitelé si ale potřebují odpočinout a nabrat sil do dalšího semestru. I přes velké pracovní vytížení si tak někteří vyjeli na hory či se věnovali svým dalším aktivitám a koníčkům. Roman Vido, vyučující na Katedře sociologie, se například herecky i režisérsky podílí na činnosti studentského divadla PUD. Celkově ale vyučující o zkouškovém nemají času nazbyt. Pokud se chtějí kromě svých povinností vůči studentům věnovat vědeckému výzkumu, publikovat odborný článek či se zúčastnit nějaké konference, příliš času na osobní program jim nezbývá. Nejen studenti, ale i vyučující se tedy většinou těší na konec zkouškového, které je pro ně možná více vysilující než pro studenty. Profesor Pavelka svou situaci shrnul takto: „Semestr je podstatně klidnější a méně náročnější. Přednášení vnímám spíš jako radost. Zkouškové nemám rád.“
blog comments powered by Disqus