Studenti musí své povinnosti dodržovat přesně. Platí to i pro vyučující? | Halas Časopis studentů Fakulty sociálních studií. 30. ročník

Studenti musí své povinnosti dodržovat přesně. Platí to i pro vyučující?

Do rubriky Téma čísla napsala Vendula Karásková (Čtvrtek, 25. březen 2010)

Termíny odevzdáváren v ISu jsou nekompromisně nastavené, na zkoušku se každý musí dostavit včas a běda, když se student v něčem zpozdí nebo na nějakou svou povinnost zapomene. Svá pravidla a povinnosti ale mají také vyučující – i když se občas může zdát, že pro ně žádné termíny neplatí. Většina studentů se však shodla, že kromě pozdního opravování prací či nejasností v sylabu učitelé své povinnosti zvládají dobře a velké problémy jsou spíše výjimečné.

Jiří Pivrnec, 20 let, žurnalistika – hospodářská politika

Jsem ještě v prvním ročníku, ale nemám pocit, že by učitelé nedodržovali svoje povinnosti nebo porušovali má práva. Svá studentská práva ani neznám. Zatím jsem všechny zkoušky psal na počítači, takže vše bylo objektivní a jasně dané.

Michal Húska, 25 let, magisterská žurnalistika

Na tejto fakulte som sa so žiadnym veľkým problémom nestretol, maximálne mi učiteľ neskoro opravil prácu. Keď som ale študoval na Slovensku, skúšky boli vyslovene neobjektívne a vyučujúci niektorých študentov protežovali. Hlavne pri ústnych skúškach niekedy bolo evidentné, že známkujú podľa sympatií.

Marek Klement, 24 let, magisterská sociální politika a sociální práce

Učitelé vyžadují po studentech všechno vždycky včas, ale sami si své povinnosti neplní přesně. Na opravení práce jsem čekal tak dlouho, až jsem prošvihl poslední náhradní termín, a až pak jsem se dozvěděl, že jsem to o bod neudělal. Stalo se mi také, že učitel nedržel dané slovo.

Kateřina Hložánková, 21 let, žurnalistika – psychologie

Nemyslím si, že by učitelé má práva porušovali, a zatím jsem neměla žádný velký problém. Spolužáci ale jednou opravovali zkoušku a nedostali se na opravný termín, protože měl omezenou kapacitu. Psali potom učiteli, jestli by mohli jít na druhý opravný a jestli jim ho uzná jako první opravný. Odepsal, že to nejde, a přitom to byla spíš chyba jeho, že nevypsal dost míst na zkoušku.

Jan Pacas, 23 let, žurnalistika – politologie

V některých předmětech byl problém se sylabem – byl zastaralý a nesouhlasily v něm údaje s informacemi, které byly u předmětu uvedeny v ISu. Člověk si pak není jistý, co platí a co ne. Ještě byl trošku problém v jednom předmětu, kde se učitelé střídali a každý řekl studentům jinou informaci. Komunikace mezi nimi vázla. Pro studenty to znamenalo, že měli třeba horší známky, protože počítali s informací, kterou potom ten druhý učitel neschválil a udělal to jinak.

Jakub Černohorský, 21 let, sociologie – evropská studia

Ještě jsem nad tím nepřemýšlel, ale zatím jsem se asi s ničím vážným nesetkal. Vyloženě mě ale štve, když učitelé dají pozdě výsledky zkoušky do ISu, někdy i po dvou nebo třech týdnech.

Martin Bobák, 22 let, sociologie

Ja sympatizujem s učiteľmi. Niektorí ale vypisujú termíny skúšok príliš neskoro a nemyslia na študentov, ktorí študujú napríklad na dvoch fakultách zároveň a musia si skúškové dobre zorganizovať. Mali by skúšky vypisovať čo najskôr, ale chápem, že sa stane, že na to zabudnú.

Barbora Winterová, 22 let, magisterská bezpečnostní a strategická studia

Myslím si, že jsem se nesetkala s případem, že by byla porušena má práva. Občas jsou ale nejasnosti v sylabu předmětu. Jinak s vypisováním zkoušek a podobně mám spíše pozitivní zkušenosti.

Vojtěch Žák, 19 let, žurnalistika – bezpečnostní a strategická studia

Už jsem se setkal s tím, že písemky, sylaby nebo studijní materiály mi byly doručeny až na poslední chvíli či po poslední chvíli. Zatím to nikdy nedosáhlo takové míry, že by mi to zabránilo ve studiu. V jednom předmětu jsme ale psali uprostřed semestru průběžný test a na konci byla zkouška. Týden před závěrečnou zkouškou ještě nebyl průběžný test opravený a nevěděli jsme tedy, jestli jsme k ní vůbec postoupili.

Jan Kopkáš, 27 let, magisterská sociologie

Výjimečně se stává, že vyučující zapomene vypsat typ zakončení předmětu. Student pak vstoupí do předmětu a neví, jak ho bude končit, často se to pak dozví až v průběhu semestru. To mi nepřijde úplně fér.

blog comments powered by Disqus