Anketa: Studenti chtějí od nového děkana více kurzů, praxe i výuky jazyků | Halas Časopis studentů Fakulty sociálních studií. 33. ročník

Anketa: Studenti chtějí od nového děkana více kurzů, praxe i výuky jazyků

Do rubriky Téma čísla napsala Anna Kvášová (Pondělí,  9. červen 2014)

Jaká jsou očekávání studentů od nového děkana? Někteří respondenti pro něj mají připravenou spoustu úkolů. Trápí je malý počet seminářů a praxí i chybějící elektronické a knižní vybavení fakulty. Z dalších odpovědí je ale zřejmé, že mnozí studenti toho o funkci prvního muže fakulty příliš nevědí.

Tomáš Kubín, 26 let, politologie Nový děkan by měl školu reprezentovat a starat se o její vztahy se školami v jiných zemích. Také by díky různým zahraničním kontaktům mohl pro školu například získat další peníze.

Marek Zemský, 25 let, sociologie Studenty teď možná trápí, že tu začíná studovat hrozně moc lidí. Počty studentů se zvyšují, protože z toho asi plynou jisté peníze. Už se ale tolik neřeší počet seminářů a přednášek, na kterých je nás tolik, že člověk nemá prostor vyjádřit vlastní názor. Sice budeme mít všichni titul, ale jestli nás teď ze sociologie vyjde z ročníku 70, kolik je nás schopných se v oboru uživit?

Jitka Mertlíková, 25 let, sociální politika a sociální práce – personální management Nevím, co všechno by vlastně děkan mohl udělat. Na našem oboru ale chybí béčkové předměty, které pak musíme brát odjinud. Byla bych ráda, kdyby nové vedení tento problém vyřešilo. Jinak si myslím, že studium je tady v pořádku a škola má velmi dobré renomé.

Markéta Mikolášová, 20 let, psychologie Podle mě není skoro co zlepšovat. Studuji psychologii a s celkovou koncepcí tohoto oboru jsem spokojená. Jen mám pocit, že že je v knihovně málo knížek. Jsou dostupné pouze prezenčně nebo vůbec a zbytek je pořád rozpůjčovaný. Chápu, že zásoby peněz nejsou neomezené, ale třeba Filozofická fakulta je na tom lépe.

Radana Kolčavová, 21 let, žurnalistika Docela lituji toho, že odchází pan Rabušic. Bylo pro mě ctí chodit na jeho přednášky, když byl pedagog i děkan zároveň. Nechci, aby to znělo příliš radikálně, ale od nového děkana čekám snížení počtu studentů. Současný stav na univerzitě, kdy na jednoho pedagoga připadá třicet studentů, mi moc nevyhovuje. Byla bych raději, kdyby se vyučující mohli jednotlivým žákům více věnovat.

Radka Kšicová, 24 let, politologie – bezpečnostní a strategická studia Vůbec netuším, že má být volba nového děkana. A ani o současném děkanovi nic bližšího nevím. Předpokládám, že rozhoduje o financích a prezentuje školu. Ale myslím, že každá katedra si řeší své problémy na svém písečku a on ani nemá šanci do toho příliš zasahovat.

Jan Štangl, 22 let, mezinárodní vztahy Nejlepší, co by mohl udělat, by bylo rozvinout výuku jazyků. Také by se měl klást ještě větší důraz na praxi. S obory jako jsou mezinárodní vztahy nebo genderová studia se student bez praxe těžko obejde.

Magdaléna Křížová, 21 let, žurnalistika – environmentální studia Já jsem s chodem fakulty spokojená. Akorát mě trochu děsí zvýšení poplatků za překročení standardní doby studia. Ani jsem nečetla program nového děkana. Vzhledem k tomu, že je jediný kandidát, je mi to celkem jedno. Vadí mi jen, že na žurnalistice máme hrozně málo techniky a lidi se o to pak musí prát. Tohle ale stejně nemá nový děkan šanci napravit. Těžko jen tak z kapsy vytáhne několik miliónů.

Martin Habčák, 24 let, mezinárodní vztahy Nový kandidát na děkana je skvělý a doufám, že po nástupu do své funkce zůstane stejně super, jako je doteď.

Jan Motal, 26 let, lektor na Katedře mediálních studií a žurnalistiky Od nového děkana bych očekával nějakou vizi, v tuhle chvíli totiž není moc viditelná. Nestačí být nejlepší fakulta ve svém oboru, měli bychom směřovat k fungování univerzitního prostoru, když už si říkáme kolegové. Vztah mezi pedagogem a studentem, výukou a praxí by měl být bližší. Měla by se posílit reflexe výuky, aby více odpovídala koncepci vzdělávání. Žijeme v době, kdy se často používá zaklínadlo „masové školství“. Myslím však, že zrovna pro naši fakultu tento anonymní princip není vhodný.

Martin Švarc, 20 let, politologie – sociologie Očekávám, že by škola mohla zavést možnosti praktických kurzů. Co se týče dobrého jména školy, těžko říct, jestli to je vyloženě zásluhou děkana, nebo uplatněním absolventů.

Markéta Blažejovská, 22 let, sociologie – mediální studia a žurnalistika Abych pravdu řekla, nemám vůbec představu o tom, jaké jsou pravomoce děkana. Takže nevím, o co se zasloužil současný děkan, ani co by měl udělat jeho nástupce. Myslím, že malá informovanost o jeho funkci je podmíněná tím, že my jako studenti nemůžeme děkana volit. Nemáme pak důvod se o něj zajímat a on zase nemá důvod informovat nás o tom, co dělá a o čem se rozhoduje.

blog comments powered by Disqus